Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Xioz
Inför vintersäsongen så tänkte jag kolla om man kunnde byta däck själv. Såg då detta! Lämnade in bilen för lackförsegling samt däckbyte 1April i år, bilen är ny uttagen från februari.

Tror att de som bytte däcken på Volvo återförsäljaren (rekond) inte använt lyftfästena och slängt under kuddar för att lyfta bilen på trösklarna?!?
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (1.52 MiB) Visad 930 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.56 MiB) Visad 926 gånger
Användarvisningsbild
av Rillee
Man blir mörkrädd. Frågade min tekniker vart jag kan lyfta min s60 med garagedomkraft, svaret blev: det vet jag inte
av Triad
Man lyfter i gluggarna i plasten. Rekommenderar att man bygger ner med lämplig kloss.

Man blir nästan orolig över sig självt som PST när man läser på detta forumet, allt för ofta som ni som kunder får korkade, dumma svar som tom min 9 åriga son skulle svara bättre på.

Upplevs verkligen kompetensen så skral ute i landet eller vinklas det kraftigt av kunderna sedan i ett forum?
Användarvisningsbild
av Xioz
Triad skrev:Man lyfter i gluggarna i plasten. Rekommenderar att man bygger ner med lämplig kloss.

Man blir nästan orolig över sig självt som PST när man läser på detta forumet, allt för ofta som ni som kunder får korkade, dumma svar som tom min 9 åriga son skulle svara bättre på.

Upplevs verkligen kompetensen så skral ute i landet eller vinklas det kraftigt av kunderna sedan i ett forum?
Tjo, såg att man lyfter i lyftpunkterna när man kollade under på bilen, man blir lite förvånad att se hur det ser ut!
Ända jag kommer o tänka på är att man lyft bilen med "kuddar" vart ska det annars komma ifrån? Ända stället bilen vart uppe är vid skifte från vinter till sommar.

Samt ett skift från sommar-vinter vid nybils leverans men kan inte få för mig jag såg något då!
av Droopy
Förstår inet att det ska vara så svårt för verkstäderna att veta vart de ska lyfta en bil för tex däckbyte, däckfirmorna klarar alla märken ytan att skada bilens underrede, märkesvärkstäderna klarar inte av deras egna märken ens. Jag menar, om man inte vet som PST så tar man väl reda på det, man chansar väl inte bara, dags att utbilda personalen internt tror jag.
Användarvisningsbild
av Xioz
spuzz skrev:Bilia i Solna lyfte sönder en av mina trösklar vid senaste däckbytet. De fick vackert åtgärda det ett par veckor efteråt. Värdelöst att det ens ska förekomma!

De jag mest blir irriterad på är att den som byte mina däck inte sa något. Lämnade in för lackförsegling och däckbyte 1April i år. Det lär väll höras/märkas när man kör upp med en lift där man lägger paddar under att plasten knakar etc?!?

Nu blir det att jag får reklamera detta 7 månader senare, för man ser inte detta alls från sidan utan enbart när man kollar underbilen, inte så ofta man ligger under en ny bil... Och man förväntar sig att de på Volvoberkstad ska kunna sina saker?

Har funderat på im de har kunnat hänt någon annan stanns men de finns ingen annan stanns där bilen blivit lyft!

https://youtu.be/YjOhje92HaA?si=PDBBmvHAiiiiDIKI […]

Backspeglar ändrar inställning

Hade samma problem på min V60. Volvo rekomme[…]

Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]