Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
Nu är det dax. En V60 R-design med Driver support.
Nu till det svåra.
Vad f*n ska jag ha för motor?
Velar mellan T5 samt D3/4.
aWD gick bort då de hade hög skatt samt att de inte är skattebefriade. Men vad avgör skattebefrielsen? När jag kollar på Bilregistret så är vissa D4 skattebefriade medan andra inte är det.
Samma sak när man kollar nya, begagnade på Blocket så är det nedlusat med dieslar. Det får mig att fundera på andrahandsvärdet.
Vill ingen ha bensinare längre eller säljs de omgående?

Trots allt kommer detta kosta 360 000kr o då vill jag inte känna att jag valde fel.

Provat en D4:a o den räcker gott o väl men har en förkärlek till T5.
Värst av allt så hade tjejen ett krav o det var blå färg. Nu vill hom även bränna olja.
Användarvisningsbild
av benny10
Blå färg (Polestar) är ju ett trevligt krav! :mrgreen:
av Provocative77
benny10 skrev:Blå färg (Polestar) är ju ett trevligt krav! :mrgreen:
Hade jag fått välja så hade hela bilen varit Polestar. Men även mitt storhetsvansinne har en begränsning.
av Provocative77
Problemet löst.
Provkörde i stort sätt alla motorer upp till T5 o D4. När jag börjar knyta ihop affären med att plocka bort R-design samt summon så plingade hans dator.
Då lade de just in en nyinkömmen D5:a -14 på 2000mil. Fullutrustad o polestaroptimerad.
Så allt jobb med att välja motor o utrustning i närmare tre timmar löstes med ett begagnatköp.

Den dieseln dög gott o väl
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]