Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Köpte en V60 i våras med kartor från 2011. Hur nya är de senaste kartorna? Är ny uppdatering på gång snart så att det är värt att vänta? Eller är det så att det ingår några uppdateringar om man köper nya kartor?
Användarvisningsbild
av leiwi
Nu finns det en kartuppdatering för sensus navigation att hämta

När man går in på nedladdningssidan så står det gamla det numret och datumet ,men laddar man ner så är det enny version (2015 q2)

Ganska otroligt att det sköts så dåligt ,jag har legat på supporten som en iller ,vi som lågt stora pengar på navigationen och blivit lovade 2 uppdateringar per år ,och den uppdateringen som bara bytte detalj nummer i april var samma som i januari och har kartdatum 2014 vecka 29
Men jag kommer fortsätta att "illra"
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag la in nya kartor nu, senast var i juni nångång, och nu var det flertalet nya kameror med (nåja, dom är väl sisådär 1 år gamla...) så det går åt rätt håll iallafall.
Användarvisningsbild
av leiwi
Niclas skrev:Nu är det uppdaterat på hemsidan, men det står att det är samma kartdatabas som tidigare? :oops:

På den nya som laddas ner är kartdata
[Version]
DataName=CDDB
Version=MCA/15/29
Användarvisningsbild
av leiwi
efter ett "wakeupsamtal" har dom nu uppdaterat sidan och rätt versions och utgåvodatum stämmer! :D :D :D
av Trollet99
leiwi skrev:efter ett "wakeupsamtal" har dom nu uppdaterat sidan och rätt versions och utgåvodatum stämmer! :D :D :D
Var ser du det? I min värld står det fortf MCA 14/29 ?
Användarvisningsbild
av leiwi
Trollet99 skrev:
leiwi skrev:efter ett "wakeupsamtal" har dom nu uppdaterat sidan och rätt versions och utgåvodatum stämmer! :D :D :D
Var ser du det? I min värld står det fortf MCA 14/29 ?
Ja men det är databas nummeret ock det är fortfarande fel.
Jag har som sagt legat på som en iller och kan inte bara konstatera att supporten är okunniga utan och så slarviga vad det gäller Sensus navigation .
Jag får krystade och rent felaktiga svar på mina frågor där man bara slänger ut sig något
Och det kanske är så att det funkar för det mesta och kunderna sväljer ,tyvärr gäller detta inte mig ,jag har valt att betala vad Volvo begärde för utrustningen och då har jag rätt att kräva att som också uppfyller det dom lovat vid köpet.

Japp, prick på. Röd, R-design, svart gr[…]

Jag lyckades aldrig lösa problemet och bilen […]

Restaurering av ratt

Köper du samma ratt är det bara att byta[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]