Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Inte direkt rabatt på service, men du får lite erbjudanden, andra fördelar;
- Du kan dela upp kostnaden för service, reparationer och eventuell självrisk på fyra månader.
- Har du Volvia kan försäkringspremien dras varje månad och du kan betala för parkering och tvätt på OKQ8.
- Man får tillgång till ett sparkonto. Var det bästa sparkontot med statlig insättningsgaranti jag kunde hitta när jag skaffade mitt kort.
- En del mest göteborgsrelaterade rabatter, Liseberg och hotellnätter etc.
- Koppla det till tex Visa och använd som vanligt kreditkort..inga avgifter och bra sammanställning
När man betalar med kortet fungerar det som ett kreditkort. Oftast behöver man göra det för att kunna utnyttja rabatter etc.

Då får man månaden efter inköpet en faktura att betala. På fakturan läggs en faktureringsavgift, för närvarande 29 kr har jag för mig.

Det låter väl inte så mycket, men om man t ex bara använder kortet för att tanka för 500:- en månad innebär det ett påslag på nästan 6 %.

Man kan komma undan det genom att direkt föra över pengar, innan fakturan skickats ut. Gäller då bara att komma ihåg det.
NilsO skrev:När man betalar med kortet fungerar det som ett kreditkort. Oftast behöver man göra det för att kunna utnyttja rabatter etc.

Då får man månaden efter inköpet en faktura att betala. På fakturan läggs en faktureringsavgift, för närvarande 29 kr har jag för mig.

Det låter väl inte så mycket, men om man t ex bara använder kortet för att tanka för 500:- en månad innebär det ett påslag på nästan 6 %.

Man kan komma undan det genom att direkt föra över pengar, innan fakturan skickats ut. Gäller då bara att komma ihåg det.
Eller också väljer man kostnadsfri e-faktura...

/Thomas
Ökad komfort med 17”

Har sett väldigt många annonser med jus[…]

Front v70 stöldbegärligt

V70 från 2000 och framåt har varit h&a[…]

Skumt fel b230ft

Hur myckel laddade turbon INNAN byte av toppacknin[…]

Tack för svaren, skall skruva lite i helgen o[…]