Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Masken
Mors, displayen på min V70 -10 2,5FT lyser svagt, man ser hastigheten hyfsat, men inte informationen dagtid.
I mörkret blir det lite ljusare, men inte fullt ut.
I bland kickar det igång efter ett tag...fukt eller nåt?

Tack på förhand
av Desmodue
apersson850 skrev:Du har inte råkat lägga något över ljussensorn på instrumentbrädan?
Det var ju det jag tänkte fråga också, enkla tokgrejer man gör i bland och så ligger man sömnlös...
Användarvisningsbild
av Micce1980
Desmodue skrev:
apersson850 skrev:Du har inte råkat lägga något över ljussensorn på instrumentbrädan?
Det var ju det jag tänkte fråga också, enkla tokgrejer man gör i bland och så ligger man sömnlös...
Bara för att vara övertydlig :mrgreen: Tänkte med samma sak
Bilagor
h.jpg
h.jpg (51.54 KiB) Visad 597 gånger
av Rådlös
Jag håller med Micce1980. Det händer då och då att jag rullar den ratten med knät när jag stiger i och ur bilen. Det händer ännu oftare att jag öppnar tankluckan med knät. Är man medveten om det så brukar det vara lite lättare att kontrollera.
Användarvisningsbild
av apersson850
Fast på min bil påverkar den inställningen bara ljusstyrkan i nattläge. Så man måste först täcka över ljussensorn, alternativt invänta solnedgång, innan den har någon inverkan. På dagen är det alltid full fart, bara bilen tror det är dagsljus.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]