Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hoffmeister2
Tjenare!

Har en s70 -98 som inte släcker innebelysningen ibland när jag stänger förardörren. Är något fel med brytaren till belysningen i själva låskistan.
Tänkte ge mig på att byta hela låskistan. Har läst runt lite men inte hittat någon bra beskrivning av processen.
Hur pass knepig är den att byta? Fixar man det om man är normalhändig, eller rekomenderas det att man lämnar in den till någon som kan?
Vissa som gjort det skriver att det är massa grejer som kan gå åt helvete med allt möjligt, så man blir ju lite fundersam på om man ska ge sig på det?

Mvh
Användarvisningsbild
av Nexus
Bort med dörrsidan. Sen lossa lite skruvar och stag svårare än så är det inte. är inte så mycket som kan gå fel om man tar det lugnt och metodiskt. Är du osäker så ta foton hur det satt innan. :-)-)
av Kena
Nä svårt är det väl inte, normalhändig så fixar du det. Ha något bra lim tillgängligt. Sitter plastvinklar inne i dörren som har en benägenhet att lossna så knepigaste är nog att limma tillbaka dem rätt.
av Hoffmeister2
Nexus skrev:Bort med dörrsidan. Sen lossa lite skruvar och stag svårare än så är det inte. är inte så mycket som kan gå fel om man tar det lugnt och metodiskt. Är du osäker så ta foton hur det satt innan. :-)-)
Tack för svaren! Ska ge det.ett försök!
Men när jag ändå har er på tråden! Tänkte installera en slangvärmare inklusive kupeuttag på bilen. Har hittat vilken calixvärmare som behövs, 480 någonting.
Men hur installeras den? Har kollat lite på anvisningarna, men fattar inte vilken slang den ska kopplas in på osv..

Har även en s60, och på den kopplas den in på oljekylaren. Men det verkar inte vara samma på s70in..

Har någon en installationsguide en idiot klarar att följa?
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m[…]

Har letat ett spöke i min 1988 240 med vanlig[…]

Stort tack för alla tips och länkar, pre[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]