Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MP87
Köpte en begagnad V40 från 2014 för en månad sen och har lagt märke till ett porlande/susande ljud från (tror jag) AC:n.

Vad jag kan avgöra kommer ljudet mest på passagerarsidan i bilen.

Är det någon annan som upplevt liknande ljud och vet om det är normalt för V40:n eller om det är något jag bör kolla upp?

Tack på förhand!
av dissonans
Kan vara ont om kylmedel, jag hade nämligen samma symptom på en annan bil - dock ej en Volvo - och efter påfyllning av systemet försvann ljudet. Din bil är väl dock lite väl ung för att så pass mycket gas redan ska ha diffunderat ut.
av nicdah
Låter likandant på min V40 D2 årsmodell 2015. Har gjort det sen jag hämtade ut den förra hösten.

/ Niclas
av MP87
Uppdatering: Var inne hos Volvo idag och de lyssnade på ljudet och tyckte att det var normalt. Då AC:n kyler så kan jag inte anta något annat än att de har rätt.

Har iaf konstaterat att susandet kommer från AC:n (det blir tyst om man stänger av den) samt att det enbart hörs när den kyler.
av MP87
Ok, får mäta vid tillfälle. Har 11 månader garanti kvar på bilen från handlaren så om något händer bör det gå att åtgärda hyfsat smidigt

Enligt uppgifter i media kommer Parkslide klassas […]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]