Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Hej, köpte en V60 D2 Summum MY12, men har direkt några frågor jag inte hittar svaret på.

* Speglarna kan fällas ner vid backning, men går det inte att justera hur mkt de ska fällas ner? Just nu känns det som att funktionen är helt meningslös då det enda jag ser är däcken.
* Finns det fördragen el för 12v-uttag i bagaget?

//Elmeholt
Användarvisningsbild
av Rillee
Har inte själv den funktionen men är det inte bara att justera spegeln när du har backen i?
av Kluster
Grattis Mr Elmeholt! 8)

Ska du göra dig av med V70:n eller blir det en andrabil?

Har själv funktionen med nerfällbara backspeglar. Vet inte om de går att justera, har inaktverat denna funktion.
Användarvisningsbild
av joel80
Meningen med nervinklingen är ju just att man ska se däcken när man t.ex parkerar nära en trottoarkant. ..
En tips vad de gäller funktionen vinkla ner backspegeln. Om man har detta och stänger av den så kan man fortfarande aktivera den när man vill genom att trycka på knappen för att justera backspegeln samtidigt som du har backen i för att förbereda en fickparkering.

Fredrik
Användarvisningsbild
av joel80
Så har jag det inställt.. Har också en V60 Summum MY12. En annan funktion jag använt några gånger är att trycka in båda knapparna samtidigt nån sekund.. Då fälls speglarna in! Smidigt om det är väldigt tajt där man ska in. :)
Elmeholt skrev:* Finns det fördragen el för 12v-uttag i bagaget?

//Elmeholt
Jag ska vara tråkig med mitt svar (igen) :wink:

Har du kikat på Volvos monterings anvisningar?

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla i detta fallet ner till "Eluttag i bagageutrymmet"
OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Vet du när senaste broms-skivor/beläg[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]