Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arne999
Nivån är låg och jag tänkte fylla på kylarvätska för första gången på min XC-60. Skruva av locket och det ser då ut som på bilden. Hur göra? ska man ta loss "pluggen" eller vad man nu ska kalla det om det nu ens är någon... förstökte dra och bänna lite med en kniv men får inte loss nått...Vill inte bänna för mycket innan jag vet om det är så man ska göra....
Bilagor
IMG_2001.JPG
IMG_2001.JPG (106.41 KiB) Visad 2115 gånger
av Periodare
Ser ut som att halva locket sitter kvar i burken.
Jag är rätt säker på att ditt lock har spruckit. Försök jämföra med en annan Volvo.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Har för mig att den svarta packningen ska smörjas vid varje service för att förhindra just detta. Iallafall sa en servicetekniker på Bilia det till mig då han lossade på locket och det satt jättetrögt på min kärra, dock en V70II.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Han tog någon sprayflaska o smörjde upp oringen med, sen gick den lätt. Han sa att dom sprack/ gick sönder lätt annars när den torkar ut. Vet inte om det var silikonspray eller något annat, men är väl inte rocketscience : :)
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]