Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sommesim
Jag vet att det redan är ett omtalat ämne. Men nu vill jag ha raka och tydliga svar från någon kunnig som vet säkert, eller till och med lyckats med detta. HUR kan man koppla Aux eller usb till en xc90 från 04??? :D
Användarvisningsbild
av Jazzy
Du bör nog skriva modellnummeret på stereon för att du skall få ett helt korrekt svar. Jag har en HU-603 i min V70. Jag köpte själv en XCarLink där jag har både AUX och Bluetooth, där Bluetoothfunktionen även kan användas till telefonsamtal. Den kopplas till CD-växlaruttaget på baksidan av stereon och ansluts även till ström. Denna är jag mycket nöjd med och den används flitigt på längre bilturer. Spelar oftast från Spotify då.
Jag köpte min från Norge, där den var klart mycket billigare än i något EU-land. http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=3138
Användarvisningsbild
av johnnype
XC90 har ett MOST-baserat optiskt system, där har man inte olika HU-xxx som på S60/V70 etc.

Det finns nåt att köpa men de jag sett ersätter alltid CD'n och kräver att du har en 6CD att ersätta. Tror även Premium eller ev. HP krävs också för att det ska gå.

Min egna lösning blev att bygga in i antennmodulen där jag tar bort AM-läget och ersätter med AUX.. då fungerar ju allt som original samt att jag gillar det bättre ljudet man får på CD :D
av Sommesim
johnnype skrev:XC90 har ett MOST-baserat optiskt system, där har man inte olika HU-xxx som på S60/V70 etc.

Det finns nåt att köpa men de jag sett ersätter alltid CD'n och kräver att du har en 6CD att ersätta. Tror även Premium eller ev. HP krävs också för att det ska gå.

Min egna lösning blev att bygga in i antennmodulen där jag tar bort AM-läget och ersätter med AUX.. då fungerar ju allt som original samt att jag gillar det bättre ljudet man får på CD :D
Jag har Premium med 6-cd växlare. Förra ägaren lyckades ge den en "DECK ERROR".. Det lyckades jag laga på egen hand. Jag öppnade CDväxlarn/spelarn och tog bort skivan som fastnat samt de andra 5 skivor som satt i, satte tillbaka allt i rätt ordning (inte första gången jag gjort liknande operationer) men nu står det istället DISC ERROR, och stoppar man in en skiva tänker den lite och spottar ut den igen. Önskar att V-parts eller biltema sålde någon quickfix man bara satte i i bak och körde med, men det verkar vara förbannat svårt att få in något annat än radio i denna för tillfället. :/
Volvo 740 leksaksbil

Volvo 740 polisbil. Skick enligt bilder. Samlarobj[…]

Luktar avgaser i kupen

Felet är hittat, den läkte vid DPF inf&a[…]

Jag har märkt att förbrukningen vid ladd[…]

Du vågar! :-)