NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vanten06
Hej har en V50 diesel årsmodell 2010. Och när man startar den på morgonen så skramlar den ibland till från ventilationen.

Visste först inte vad det kom ifrån men sen upptäckte jag att när man ändrar från auto läge till att rikta luften antingen uppåt framåt eller nedåt så skramlar det till varje gång. Låter som nått rullar runt i instrument brädan.

Någon som har en aning vad det kommer ifrån?
av vanten06
kvillebäck skrev:Det har nog ramlat in något genom utblåset på brädan.
Kollade där men är ett finmaskigt nät där så tror inte det kommit ner nått den vägen.

Något som vet om man kommer åt något utifrån tänkte på plasten vid vindrutetorkarna. Vill gärna slippa riva instrument panelen..
av ovca
Jag har samma sak med min C30 - 08:a. Det låter mest nr man startar bilen på morgonen. Som när den ska ställa in blåsten. Tror det är inne i ventilationen, ingenting är löst. Mer att det säkert är något som är för åtskruvat eller tvärtom.. :roll:
Användarvisningsbild
av StringerBell
ovca skrev:Mer att det säkert är något som är för åtskruvat eller tvärtom.. :roll:
Välkommen till Volvo.

Volvo borde monteras i Ingolstadt... :|

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]