Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DBS
Hej. Friskluftsfläkten på svärfars 850 fungerar endast i läge 4.

Jag bytte bilradio åt honom häromdagen, så jag misstänkte att jag hade varit åt någon kabel.
Så var inte fallet. Säkringen för läge 1-3 är OK, jag har även testat med en annan utan resultat.
Sladdarna som går in i själva fläkten sitter som de ska. Bilen har ingen AC.

Vad har jag missat att kolla? Kan det vara själva hastighetsväljaren på fläktreglaget som lagt av?

Hjälp!!!
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Med största sannolikhet är fläktmotståndet trasigt. Jag tror att det sitter vid fläkten bakom handskfacket, så du borde kunna ta bort och undersöka det.
Hej!
Har inte lärt mej att länka men sök; "Fläkten går bara på fyran" i "Volvo 700,900.." - delen av forumet.
Vet inte om utförandet är lika i din bil men i en 93a GLT med AC ersatte vi värmesäkringen med en bit tråd o fläkten gick sen på alla lägen.
Kanske inte att rekommendera att köra så permanent men för att testa funtionen en kort stund så...
ja det kan det göra ta ut fläkten o kolla så att den ej går tungt. Har du kupefilter kolla det med så det inte är igensatt blir då tung jobbat för fläkten.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]