- tor 13 aug 2015, 00:12
#996266
Vore intressant att höra lite åsikter om detta. En polare till mig föreslog att följande "öppna brev" och åtgärdsapproach till berörda vore på sin plats, håller ni med? Det vore oerhört uppfriskande om en biltillverkare för en gång skull brydde sig om sina kunder och fans genom att visa på proaktivitet och öppenhet:
“Hej John Doe! Mitt namn är Håkan Samuelsson och jag är VD för Volvo Personvagnar. Först av allt vill jag tacka dig för ditt engagemang för våra produkter, nya XC90 i synnerhet och våra övriga fordon i allmänhet. Det är tack vare sådana som dig som gör det värt för oss att gå till jobbet varje dag och fortsätta vår strävan efter att göra världens bästa bilar.
Jag har följt utvecklingen i bloggen på jagrullar.se, där du visat stort tålamod med felsökning, liksom funnit vissa ledtrådar till lösningar på de upplevda problemen med XC90.
Vi har i dagarna tillsatt en grupp vars enda uppgift är att finna lösning på de problem som XC90 brottats med under lanseringen. Några av de oegentligheter du upplevt gällande vibrationer och vissa mjukvaruproblem är idag kända och finns med i vårt åtgärdsprogram som vi släpper till alla Volvos officiella servicepunkter den 23:e september.
Övriga problem, som till exempel mindre verkan i sidokrockskyddet bak, kommer bli lösta genom en konstruktionsförändring i kåpan som täcker krockkudden i C-stolpen. Givetvis är dessa åtgärder kostnadsfria. Framtida problem som är baserade på de punkter vi ser över kommer likaså åtgärdas kostnadsfritt av oss, då vi har åtgärdsplanen redo.
Vi på Volvo vill samtidigt passa på att tacka för att du visat stort tålamod och hjälpt oss i att hitta lösningar på problemen med din och övriga XC90 som ingått i första lanseringsbatchen.
Som ett litet tack för detta och kompensation vill vi på Volvo Personvagnar erbjuda dig en kostnadsfri Volvo Original takbox, färgkoordinerad enligt din vagn, Chrystal White, med tillhörande fästen för dina rails.
Den finns att hämta ute på vår servicepunkt i Xxxxxxx som ligger närmast ditt hem, i ditt namn.
Med vänliga Volvohälsningar
Håkan Samuelsson”
“Hej John Doe! Mitt namn är Håkan Samuelsson och jag är VD för Volvo Personvagnar. Först av allt vill jag tacka dig för ditt engagemang för våra produkter, nya XC90 i synnerhet och våra övriga fordon i allmänhet. Det är tack vare sådana som dig som gör det värt för oss att gå till jobbet varje dag och fortsätta vår strävan efter att göra världens bästa bilar.
Jag har följt utvecklingen i bloggen på jagrullar.se, där du visat stort tålamod med felsökning, liksom funnit vissa ledtrådar till lösningar på de upplevda problemen med XC90.
Vi har i dagarna tillsatt en grupp vars enda uppgift är att finna lösning på de problem som XC90 brottats med under lanseringen. Några av de oegentligheter du upplevt gällande vibrationer och vissa mjukvaruproblem är idag kända och finns med i vårt åtgärdsprogram som vi släpper till alla Volvos officiella servicepunkter den 23:e september.
Övriga problem, som till exempel mindre verkan i sidokrockskyddet bak, kommer bli lösta genom en konstruktionsförändring i kåpan som täcker krockkudden i C-stolpen. Givetvis är dessa åtgärder kostnadsfria. Framtida problem som är baserade på de punkter vi ser över kommer likaså åtgärdas kostnadsfritt av oss, då vi har åtgärdsplanen redo.
Vi på Volvo vill samtidigt passa på att tacka för att du visat stort tålamod och hjälpt oss i att hitta lösningar på problemen med din och övriga XC90 som ingått i första lanseringsbatchen.
Som ett litet tack för detta och kompensation vill vi på Volvo Personvagnar erbjuda dig en kostnadsfri Volvo Original takbox, färgkoordinerad enligt din vagn, Chrystal White, med tillhörande fästen för dina rails.
Den finns att hämta ute på vår servicepunkt i Xxxxxxx som ligger närmast ditt hem, i ditt namn.
Med vänliga Volvohälsningar
Håkan Samuelsson”