NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yeenki
Volvo v50 diesel.Har monterat 3 st nya kopplingar komplett med svänghjul"massasvänghjul".Men lik förbannat så låter det som en vakuumpump om kopplingen när den står på tomgång.När jag frikoppla så försvinner ljudet.Allt i övrigt funkar 100.Ni som evt svarar bör vara pålästa om Volvo v50 diesel 2,0 årsmod 2006. :?: :?: :idea: ?:-/ ?:-/

Felet åtgärdat.Krokiga vevstakar. :P
Senast redigerad av 1 yeenki, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har du bytt kopplingarna själv eller bara skriver hur det låter sen bilen kom från verkstaden?
Är det samma fel efter andra gången så lär ju inte felet ligga på kopplingen så varför byta en 3:e gång?
av yeenki
TommyP86 skrev:Hur vet du att det inte är växellådan som låter om det blir tyst när du frikopplar?
Jag har bytt den med.
av yeenki
Nexus skrev:Har du bytt kopplingarna själv eller bara skriver hur det låter sen bilen kom från verkstaden?
Är det samma fel efter andra gången så lär ju inte felet ligga på kopplingen så varför byta en 3:e gång?

Jag har bytt den 2gg och en verkstad 1gg.Ja varför byta 3gg,det var frågan.Vad tycker du jag ska göra då.
av yeenki
TommyP86 skrev:Hur vet du att det inte är växellådan som låter om det blir tyst när du frikopplar?

Jag är tacksam för flera förslag,Skobes och andra jag pratat med har inga förslag alls.

Det senaste som jag fick av en så kallad bil mek,var att vevaxlen vat krokig.
av Psyko
Är det ens ett fel? Många bilar har ett litet skrammlande/tickande ljud från urtrampningslagret när det inte är belastat. Detta är bla ett känt symptom på V70N. Det beror på att urtrampningslagret ligger o skallrar lite när det inte finns något tryck på det. Har själv haft en V70N med ett jävla tickande när man står i neutral och pedalen uppsläppt.
av yeenki
Psyko skrev:Är det ens ett fel? Många bilar har ett litet skrammlande/tickande ljud från urtrampningslagret när det inte är belastat. Detta är bla ett känt symptom på V70N. Det beror på att urtrampningslagret ligger o skallrar lite när det inte finns något tryck på det. Har själv haft en V70N med ett jävla tickande när man står i neutral och pedalen uppsläppt.
Nä skramlar och lever ska det bannemig inte göra när man monterat delar för 10.000:-
Om det skramlade när bilen var ny, ja då köper man ju inte någon sådan bil.Är fortfarande intresserad av mera
konkreta förslag,inte att det ska vara så för den och den bilen gjorde så och så.

Finns det någon som har varit med om mitt problem,fråga gärna om jag inte har förklarat mig tydligt nog.
Mina 40år som bil mek räcker inte till denna gång,tyvärr.Men man lär så länge man lever.

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]