Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej.

Jag vet att det skrivits om detta förrut, men jag är intresserad av slutresultatet.

Hur vet jag om det är fördraget, (hur ser kabeln ut samt vart den sitter)

Hur blev slutresultatet, har läst att vissa kunde styra i 30 sek, sen la stolen av?

Kan Volvo ha släppt en mjukvara för elstol?
Användarvisningsbild
av Statsminister
Jag monterade elstol på förarsidan i en Volvo S60 D5 2002 årsmodell. Elen var fördragen, köpte stolar från en 2005. I med kontakten och så funkade det! Inga konstigheter på den bilen iaf!
av frippe87
Okej, hade du minne på stolen med?

Kommer du ihåg hur du fick reda på om det var fördraget? Villken kabel styr stolen?

Mvh
av frippe87
Eller är det någon som har en bild på hur kontakten till elstolen ser ut? Skulle gärna vilja se på både förar samt passagerarsidan.

Med vänlig hälsning,
Användarvisningsbild
av Statsminister
frippe87 skrev:Okej, hade du minne på stolen med?

Kommer du ihåg hur du fick reda på om det var fördraget? Villken kabel styr stolen?

Mvh
Nej det var inget minne i den stolen jag köpte. Jag köpte stolen utan att ha kollat i bilen. Tänkte att om det inte fanns fördraget så drar jag ny el! Men när jag lyfte ur gamla stolen så fans det en kontakt under, minns ej hur det såg ut men jag mätte på den och såg att det fanns ström när tändningen var på, samt kontakten passade så det vara bara att plugga ihop. Funkade perfekt det efterföljande året som jag hade bilen kvar!

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]