Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rejsbo
Hallå igen.

Om man chiptrimmar en 2015 V70 D4 AWD, och sen servar den hos Volvo, syns det på deras datorer att man chiptrimmet då?
Eller försvinner trimmet när de uppdaterar mjukvaran i databoxarna?
Funderar på detta chip.
http://www.scstyling.com/bilmodeller/vo ... -2014-2015

Någon som har testat detta?
Användarvisningsbild
av rejsbo
Men man kan ju själv lägga in det igen med den medföljande modulen, eller?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
rejsbo skrev:Men man kan ju själv lägga in det igen med den medföljande modulen, eller?
med den PPC modulen får man uppdatera mjukvaran efter bilens original SW för den SW verkstaden lägger in i uppdateringen stämmer ej överens med den som finns i PPC när du skall ladda över den till bilen så innan det bör man få SW i PPC uppdaterad mot bilens nyaste SW så var det iaf när jag hade BSR PPC på min S60 T5 2005
Användarvisningsbild
av milktrucker
men varför i hela hisingen väljer man inte en D5 direkt då om man vill ha mer kraft?
eller åtminstone Polestar?
Användarvisningsbild
av rejsbo
I första hand priset....
av Schmoyoho
Ryker inte maskinskadegarantin eller någon viss garanti om man använder sådana här chip? Priset är ju dessutom bara hälften av vad polestar kostar och personligen tycker jag åtta (?) år maskinskadegaranti är mer värt än 4500 kr.
Användarvisningsbild
av ER
Merpriset för enda lagliga varan är ingen faktor att ens fundera på. Har man råd med nyare bil så är 5000kr+ regbesiktningen extra inga pengar, annars har man inte råd med trim alls om dessa marginaler inte finns.
D5 FWD hade varit bättre och billigare val än D4 AWD+fultrim som aldrig kommer motsvara D5 ändå då D5 kan peppas lite mera.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]