Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena alla volvo tokiga.
Har en volvo 940 turbo (ltt) från -98, bilen vibrerar dock kraftigt vid gaspådrag.
När man kör så mellan hastigheterna 70-90 så vibrerar det ganska kraftigt vid jämn gas, gaspådrag i 3,4,5 växel resulterar i samma problem. Bilen har nyligen fått nytt stödlager och 6-puckad sinterlamell koppling. Bilen vibrerar när man får ladd tryck. Någon som har erfarenhet av detta och kan förklara vad det kan vara? Kan även tillägga att bilen är sänkt 60/40 och har powerflex bussningar i bakvangnen. Däcken är splitt nya och balanserade så dem är det inte.
tack på förhand, Rolle
När jag bytte stödlager och stödlagerhållare på min 945 -98 fick jag också kraftiga vibrationer i karossen. Både Volvos och tex KG Trimnings
stödlagerhållare är alldeles för massiva och stumma, vilket fortplantar alla vibrationer upp i karossen. Har nu bytt till stödlagerhållare från
KL-racing och vibrationerna är borta. Den är lite med flexibel. Vet många fler som fått vibrationer vid stödlager och stödlagerhållar byte.
Drive / Hold

Aktivering: Funktionen aktiveras eller avaktiveras[…]

Nu har bilen börjat rulla i sin vardagliga an[…]

https://youtube.com/shorts/pEjxtQsqqjI?is=eghLqGTZ[…]

Ser så här