- tor 16 jul 2015, 13:47
Jag har aldrig ägt en diesel förut, och köpte nyligen en V70 II Drive -11 Summum i Haninge. Den verkar ha bra bränsleekonomi och billig skatt. Och förvånansvärt bra drag över 1500 rpm trots så liten motor som 109 hk.
När jag tankade bilen första gången blev det på OK i Uppsala. Efter tankningen sa min brorsa att "där kan man inte tanka, dom har bara skit-diesel enligt någon oberoende undersökning. Kia Cee´d har jätteproblem med OK-diesel och generalagenten har skickat ut en allmän varning.Tror det var någon motortidning som gjort testen".
Finns det någon som vet något om detta? Var ska man tanka för att få bra kvalitet? Jag bor strax utanför Tierp.
Vinterdiesel, blir den bättre? När går man över i vinterdiesel?
Är det bättre kvalitet ovanför Dalälven?
När jag tankade bilen första gången blev det på OK i Uppsala. Efter tankningen sa min brorsa att "där kan man inte tanka, dom har bara skit-diesel enligt någon oberoende undersökning. Kia Cee´d har jätteproblem med OK-diesel och generalagenten har skickat ut en allmän varning.Tror det var någon motortidning som gjort testen".
Finns det någon som vet något om detta? Var ska man tanka för att få bra kvalitet? Jag bor strax utanför Tierp.
Vinterdiesel, blir den bättre? När går man över i vinterdiesel?
Är det bättre kvalitet ovanför Dalälven?

- By SkooB