NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Okalettos
Finns det något enkelt sätt på V50 (-07)..? Anledningen är att den inte fungerar (visas på displayen jämt när man startat bilen ) och kostar åtskilliga hutlösa tusenlappar att laga.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Borde ju gå att använda sig av de monteringsmanualer som Volvo bistår med... Du kan ju prova med att koppla ur styrenheten

Finns manualer på http://accessories.volvocars.com/sv-se som allt för få verkar känna till som kan vara användbara till mycket :)
- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla i detta fallet ner till "barkeringshjälp, bak"

Vill du ha backvarnare till en bra peng är jag och alla jag läst som skaffat biltemas för ca 350 kr mer än nöjda. Enkelt att lackera de i bilens färg med.
Användarvisningsbild
av Perra83
Varför inte bara ringa till Jönköpings bildemontering och köpa nya sensorer. Har du tillgång till riktig felkodsutläsning så kan du ta reda på vilken sensor som är trasig. Å andra sidan är det bara att kliva ur bilen och se efter.

En sensor kostar ca 300kr och går att hitta i rätt färg.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Men nu var det ju inte det han frågade efter :wink: Hehe nej då, bra tips, hade ingen aning om det...
Användarvisningsbild
av P210
Exakt, med VIDA kan man få reda på om det bara är en sensor som strular eller generalfel, om det bara är en sensor och man vet vilken är det enkelt att fixa själv, kofångaren bak sitter i typ tio skruv och plockas av på tio minuter, byt sensorn som felar (300kr på bildelsbasen) fixat!
Volvo kan ta bort mjukvaran för backvarnarna ur systemet men det kostar säkert uppåt tusenlappen att få fixat på verkstad...

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]