Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amrich
Hej!

Jag har fått en fast biltemakrok till min v70 2.4 -04. Dock har jag inte några monteringsdetaljer eller någon monteringsanvisning. Jag besökte biltema men dem kunde inte hjälpa mig. Knappar jag in regnr så verkar de inte heller ha någon krok till min bil längre.

Är det någon som har någon monteringsanvisning eller vet vad jag behöver?

Volvo säljer en sats men monteringsdetaljer men den trodde dem bara passade till deras krok.

Mvh Amrich
av Rådlös
Har du någon uppgift som säger att kroken är till just en V70 -04 ? Jag är inte någon expert, men misstänker att du är i ett "underläge" mot bilprovningen om du inte kan visa något sådant?
Tidigare har det varit ganska byråkratiska regler med fabrikantens monteringsanvisningar, montörens stämpel och namnunderskrift, rätt delar till rätt fordon etc. etc. På något vis känns det som mycket av denna byråkratin finns kvar i regelboken, men dold så länge ingen tittar på den.
Börja med att mäta kroken och se om den måttmässigt stämmer med dom befintliga fästena. Jag kan tillägga att på en 240 -86 eller -87, som inte hade haft krok tidigare satt det redan skruv och mutter med distans och brickor på plats. Som gjort för en garagemek, "GörDetSjälv". Kolla om du har något liknande.

Har en XC70 -16 som gått 16 000 mil. Har f&o[…]

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]