Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu haft varningslampan tänd "on call avstängd" i ett halvår efter garantitiden gått ut på min V60-12 (köpt beg)
När kan Volvo fixa så att man slipper irriteras av detta.Man kan jämföra detta fenomen i ett annat sammanhang.
Ex om man avslutar sitt Telia abonemang på sin dator vill man inte att varje gång man startar kommer det upp på bildskärmen
"Ditt telia abonemang är avstängt"
Skärpning VOLVO !!!!!!
Skärpning Ingemar31!. :wink: Hur lyckades du posta inlägget så fel som det någonsin kan bli på forumet?
Jag tar flyttar det till avdelningen för Volvo S60N (11-) V60, XC60 :mrgreen:
Det är väl antagligen för att du inte förnyat abonnemanget :wink:

Saxat ur instruktionsboken MY12

On Call Avstängd – VOC-abonnemanget är ej
aktiverat eller är ej längre giltigt! Tjänsterna
kommer inte att fungera. Kontakta din Volvo-
återförsäljare eller VOC Kundtjänst

De tre första åren av Volvo On Call-abonnemanget är gratis för dig som köpt en ny Volvo med fabrikstillvalet Volvo On Call.
Abonnemangsförlängningar kan sedan köpas enligt dessa ungefärliga priser:
1 år: 1375 kr
Två år: 2538 kr
Observera att SOS-tjänsterna fortsätter att fungera även om abonnemanget ej förnyas!
Notera även att exakt vad som ingår i Volvo On Call-abonnemanget varierar för olika årsmodeller då tjänsterna utvecklats i takt med att tekniken gått framåt:
- Modellår 2012 och nyare: Tjänster via call center (SOS, vägassistans, stöldnotifiering, fjärrupplåsning) samt Volvo On Call-appen med flera olika funktioner (värmarstart, körjournal, lokalisering med mera)
- Modellår 2011: Tjänster via call center (SOS, vägassistans, stöldnotifiering, fjärrupplåsning) samt SMS-start av värmare.
- Modellår 2010 och tidigare: Tjänster via call center (SOS, vägassistans, stöldnotifiering, fjärrupplåsning)

Om du inte betalar din telia räkning tror jag också det blir svårt att använda deras tjänster :D

/Kalle
Användarvisningsbild
av C.W.
Om jag förstår TS rätt så är det väl varningslampan som är irriterande.
Om man som Volvo ägare inte vill ha On Call så borde det finnas möjlighet att stänga av varningslampan.
Varningslampa bör väl bara lysa när det är fel i ett system och inte att ett abonnemang har upphört.
Hade detta uppe i en egen tråd och vi kom fram till att man INTE kan avaktivera meddelandet. I samma veva förlängde VOC abonnemangen pga att det strulat tidigare. Gällde min MY12, så borde gälla din också?

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]