Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
Nån som vet om det går att byta lamphållare för att få Usa blinkers som man gör på V70n eller är det inbyggt i strålkastaren på nyare V70?
Användarvisningsbild
av ER
Blinkerslampan är mig veterligen H21W och finns inte som tvåpoliga så där faller just det. I bästa fall(OM det ens går) kan du flytta över delar från MY07-14 P3-strålkastaren så du får sidomarkeringen dessa har och togs bort till MY15. Kanske tom möjligt att "nedgradera" från MY15 till MY 07-14 strålkasten helt och hållet under rätta premisser men skroten vill ju ha minst 8000kr för ett par ok exemplar av höger+vänster xenonlyktor.
av Jonnybcool
Okej ja precis. Plockade bort en strålkastare och glodde lite och bredvid blinkerslampan finns det uttag för att sätta nån form av lamphållare. Kanske är så att strålkastaren är identisk invändigt som tidigare och att de bara plockat bort lamphållaren för sidomarkeringen. Ska prata lite med dem på rejmes imorgon.
av Jonnybcool
Kollade med dem på rejmes och på sprängskissen de tog fram som visa strålkastaren från en 2012 så fanns det en lamphållare och 5w lampa där sidomarkeringen sitter men inte på sprängskiss på 2015. Så eftersom jag har nån form av "uttag" för lamphållare bör ju nästan det vara så att det bara är att köpa en lamphållare från tidigare modell och sätta dit dock är ju frågan vart man får ström ifrån. Ska försöka ragga upp nån bild på lamphållare osv. från en tidigare modell och se hur det ser ut i strålkastaren och jämföra med min.

Det var just att dom höjt bensindrivna bilar[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]