Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon här på forumet som har erfarenhet av Volvo V70 T4 årsmodell 2016 med nya 2,0 motorn med automat eller manuell växellåda ? Ps, även om någon bara har provkört den.
Jag har testat T3 i både V40 och S60, den är helt enkelt jättebra... Stark och med underbart lågvarvsregister, inte så mycket på toppen men det skall man inte förvänta av en hundrafemtiohästare..

/Thomas
Jag har provkört V70 med nya t4:a motorn och jag gillade den skarpt, det första som slog mig var att den var väldigt tyst. Betydligt bättre än den gamla motorn på alla sätt och vis känns betydligt rappare och kvickare.

Sen fick vi låna en V60 med nya T3 motorn under en semesterresa på drygt 100 mil och den går jättebra, tyst och mjukt med bra klipp, inte samma som med T4:an men som sagt det är ju runt 30 hästar mindre i T3:an

Gillade motorerna så skarpt att vi slog till på en V70 Summum med T4:an :lol:
Jag beställde för några veckor sedan en V70 T4 2016 efter att ha provkört både T4:an och D4:an. T4:an överträffade alla mina förväntningar och jag kan bara säga; riktigt bra jobbat Volvo! :) Tyvärr drunknar T4:an i senaste tidens dieselhysteri...
Goblin skrev:Jag beställde för några veckor sedan en V70 T4 2016 efter att ha provkört både T4:an och D4:an. T4:an överträffade alla mina förväntningar och jag kan bara säga; riktigt bra jobbat Volvo! :) Tyvärr drunknar T4:an i senaste tidens dieselhysteri...
Word!
Att den drunkar i dieselhysterin är bra för det är brist på begagnade bensinare.
När jag köpte min T4 våren 2012 var den 50 000 billigare än D3.
Nu fick jag ett inbytespris häromdagen och handlaren sa att en D3 skulle ha gett 10 000 mer...
W.A.P.E. skrev:
Goblin skrev: Tyvärr drunknar T4:an i senaste tidens dieselhysteri...
Word!
:-))))) (RO) (BE) :-E
Hockert skrev:Någon som kan säga något om den nya sexstegade automaten då?
Jag hade väntat mig att den skulle vara lite ryckig och ha lite fördröjningar, men inte. Tycker den gick minst lika fint som den automatlåda som finns den nya D4an som sitter i FWD. Kraften finns alltid nära till hands utan någon störande delay.

T4ans automatlåda imponerade så mycket och att motorn gick så tyst och fint så vi slog till på en t4 automat summum.

FYI: Har tidigare bara kört automatlådor i ford och citroen, så jag är kanske inte bästa personen att lyssna på...
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]