Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av garinge
Skulle behöva hjälpa av någon runt Upplands-Bro / Stockholm med att radera SRS felkod som uppkom efter att jag satte in elkontakten till mätarhuset utan att ha vridit av tändningen, doh!

Känns inte så kul att åka runt utan fungerande airbags när man ofta har sambo och barn i bilen.. :)

En bullpåse som ersättning finnes :P

Tacksam för svar :)
Mvh Andreaz
Senast redigerad av 1 garinge, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
Men om felkoden återkommer så har du ju ett fel troligen som du i så fall måste åtgärda! ?
Har för mig att just den koden måste tas bort i n speciell ordning, typ CEM först sedan DIM ?
av garinge
wissel skrev:Men om felkoden återkommer så har du ju ett fel troligen som du i så fall måste åtgärda! ?
Har för mig att just den koden måste tas bort i n speciell ordning, typ CEM först sedan DIM ?
Nej, förra gången orsakade jag det genom att ta loss ecc panelen, denna gången att jag hade glömt stänga av tändningen, pillade lite med nya lampor och vill ju se så det funkar innan man monterade tillbaka mätarhuset, dock sista gången så hade jag tändningen på när jag satte i
elkontakten, vips SRS AIRBAG, service omgående i displayen :) fick förra gången hjälp av en kille i väsby mot en påse bullar :)

Vill ju gärna ha fungerande airbags, så letar efter någon som kan släck, bullpåse kan ingå som ersättning :)
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]