Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Adamp
Har tänkt fixa min dörrstop VF. Problemet är att jag har manuella fönster hissar och förstår inte riktigt hur jag ska få bort fönster veven. Jag vet hur jag demonterar dörr klädseln och dörrposten. Om man tar bort täck platan på fönster veven så finns det ett litet hål som en pigg och denna klämma http://www.junk.se/en/volvo-delar-/2678 ... crank.html min fråga är om donet måste vara ihåligt så den gör över piggen eller är den bara ta i den i hålet och trycka till och dra av veven?

Edit:

Hanyes säger bara man ska köra in ett 6 mm dorn i hålet och trycka till samtidigt som man försöker dra av veven.
Senast redigerad av 1 Adamp, redigerad totalt 0 gånger.
av Adamp
Tog en M6 bult och tryckte in samtidigt som jag drog för kung och fosterland i veven och den gick ifrån spilsen byte dörrstopen så nu har jag en fungerande dörrstop. Hade problem att få på tyget sen. gick in läste i boken och gick ut och drog ut de 3 pluggarna i dörren sate på dom på tyget och snäppte in panelen på plats. Fjärden var helt veck så inte konstigt att den inte fungerade :lol:
Vilken mjukvara har ni?

Min var otroligt trög och seg i början, […]

Blev ett mellanbyte av olja och filter idag. Man v[…]

Det hörs endast om huven är stängd[…]

Blöddrande Motor

AWD? Har ingen kunskap i frågan men tä[…]