Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Miindz
Tjena!

Mitt första inlägg på det här forumet som jag faktiskt har besökt i ett par år, enbart för läsningens skull men nu är det dags för att beblanda mig med er.

Jag köpte häromveckan en XC70 av 2002 års modell. Radio/stereomodulen som sitter i denna heter HU-603. Standard för denna årsmodell alltså.

Musikälskare som jag är ville jag installera någon slags AUX-ingång eller rentutav byta hela stereon till någon slags dubbel-din.

Valet föll till slut på http://volvoaux.se/ efter några andra personers rekommendationer, alltså bara en AUX-ingång.
Installerat och klart så fungerar det riktigt jäkla dåligt. Den ska emulera en CD-växlare och detta fungerar bra, men ljudet som går ur denna kanal är 10% av radions och med rätt mycket störningar. Jag har gjort alla slags olika kopplingar(de få man kan göra) och jag har hållt på i ett par timmar att fundera ut andra sätt för att få det till att fungera men det vill banne mig inte.

Jag har mailat leverantören för mer än en vecka sedan angående mitt problem, och en andra gång i mitten av denna veckan. Jag har fortfarande inte fått något svar och vill nu ångra mitt köp och returnera produkten. Jag har som sagt redan suttit och felsökt i en bra stund och jag orkar inte mer nu. Vet ni hur det fungerar med ångerrätt och returer av produkter om leverantören inte hör av sig i ärendet? Jag har haft enheten i 10 dagar nu och ångerrätten är på 14 dagar.

Nu är jag ute efter att köpa någon slags dubbel-din istället. Antingen med touch eller utan. Har ni några bra förslag gällande detta? Budget är max 5k, gärna runt 2-3K men då kanske man inte får en flashig touch.

Tack på förhand för er input! :)
Kablar till tändspol

Jag köpte nya kontakter på Amazon, de h[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]