Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S60Elven
Hej! Köpte en S60 för ett par veckor sen och nu har den börjat krånglat.

Köpte den i Eskilstuna och skulle köra hem den igen ca:40 mil norrut. Kom till strax utanför Falun, tog en pisspaus lät bilen stå på tomgång, Hoppar sen in i bilen och gasar ut från P-platsen. Då börjar det ''Roliga'' ( :-(O) ) motorlampan tänds och bilen hackar, tar mig in till Falun och stannar på macken där farsan står och väntar, han provkör den lite och konstaterar samma sak.

Har nu lämnat in den till 2 verkstäder (inne på 3:e i skrivandets stund) som kollat och vet inte vad det är för något men får felkod på cylinder 2&4.
En jobbar kompis kollade med sin dator efter problemet, och säger att alla cylindrarna misständer och att katalysatorn har en felkod.

Jag har bytt Tändstift, Relän, Tändhattar, Gasspjäll relän... Snart uppe i 4000:-
Hoppas verkligen inte att det är Gasspjäll/Hus men lutar ju mot det.

Tänkte att det var värt att fråga här, då jag hittat flertal lösningar till min 850 här förut.

Några funderingar så är det bara att fråga på :P Tack på förhand// Mackan
av S60Elven
valln skrev:Skriv vad du har för årsmodell, miltal och motor.

Om bilen hackar kan det också vara tändspole.
Det är en 01a, slog precis över till 19 motor: B5244S, kamrem bytt vid 16.

Provat tändspols byte idag fortfarande hackig :x
av PTV
Om den började krångla direkt efter att du köpt den på vägen hem så har den säkerligen krånglat innan detta köp också.Be om att få pengarna tillbaka om det nu skulle visa sig vara ett svålöst problem.
Kablar till tändspol

Jag köpte nya kontakter på Amazon, de h[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]