- lör 09 maj 2015, 10:06
#972385
Hej,
Har en S40 2.0 -01 med ca 8000 mil på mätaren. Har ägt bilen i ett år nu, och köpte den lite som en nödlösning när behovet för bil uppstod förra året.
Till saken hör den att den har en del skavanker som egentligen måste fixas men som jag har svårt att bestämma mig för om det är värt det 8)
Jag kommer att byta bil till hösten och undrar om det verkligen är värt att lägga pengar på att laga bilen innan byte. Eftersom bilen är så gammal så tänker jag att jag får inte mer i inbyte eller vid försäljning för det...
Det som behövs göras är:
Byta strålkastare vänster fram som är trasig.
Handbromsen kärvar, båda oken bak samt skivor är kassa. De har gjort sitt helt enkelt.
Liten service med oljebyte, filter, bromsvätska osv.
Sen har ju bilen lite rost i dörrkarmarna, och kopplingen är sliten (visste det vid köpet :!: ).
Vad har ni för funderingar?
Har en S40 2.0 -01 med ca 8000 mil på mätaren. Har ägt bilen i ett år nu, och köpte den lite som en nödlösning när behovet för bil uppstod förra året.
Till saken hör den att den har en del skavanker som egentligen måste fixas men som jag har svårt att bestämma mig för om det är värt det 8)
Jag kommer att byta bil till hösten och undrar om det verkligen är värt att lägga pengar på att laga bilen innan byte. Eftersom bilen är så gammal så tänker jag att jag får inte mer i inbyte eller vid försäljning för det...
Det som behövs göras är:
Byta strålkastare vänster fram som är trasig.
Handbromsen kärvar, båda oken bak samt skivor är kassa. De har gjort sitt helt enkelt.
Liten service med oljebyte, filter, bromsvätska osv.
Sen har ju bilen lite rost i dörrkarmarna, och kopplingen är sliten (visste det vid köpet :!: ).
Vad har ni för funderingar?