Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av laggan
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp. Efter att jag kört korta som långa sträckor droppar en klar vätska från bilen. Det blir en liten pöl ca 1 dm framför höger framhjul. Nästan precis nedanför höger strålkastare.

Vätskan känns som vatten fast möjligen lite fet. Den är grön eller möjligen blå.

Det är väl knappast kondens från ACn? Kvar återstår väl kylarvatten eller spolarvätska?

Någon som har råkat ut för detta?

XC90-03 T6
av ThunderAce
greeeken skrev:Är inte servo oljan grön??
Stämmer bra

ATF(röd) Dextron III
CHF(grön) Volvo original

Om det läcker så pass långt fram på bilen så kan det komma från servopumpen/slangarna, men då borde det läcka längre in under motorn
på högersida framför hjulet sitter också spolvätskebehållare, bakom all plast/plåt, men det borde läcka hela tiden inte bara när bilen körs

känns som att det är nåt relaterat till tryck i ett system då du kör så byggs ett ryck upp när du väl stannar så pressar den ut vätska

Köra en stund, hem, hissa upp om det behövs och lys underifrån, du borde kunna se vart det kommer irån om det läcker ut så
pass mycket.

Glad i hågen skulle jag idag första g&a[…]

740 lambda

Du kan ganska enkelt kolla om lambdasonden fungera[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&[…]

Jag har ingen aning om sådana sensorproblem […]