Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ekdjim01
Är sugen på att beställa en V70 Classic MY16 och funderar lite på D4 AWD och automat.
Behöver man oroa sig för dieselns partikelfilter och hållbarheten på awd:n och automatlådan?

Jag har ju förvisso D4 AWD och automat nu, men undrar om det är det bättre att beställa en bensinare utan awd, om man vill ha den kvar, länge...?

Jag läste en kommentar på ett forum för en tid sedan: "om jag fått en dollar varje gång jag lagat en volvo med awd (eller om det var aut.)..."

Finns det anledning till oro i nåt avseende?
av Aman
Hej
Lite lustigt att V70 i Classic utförande dvs sista årgången av V70, kommer med en palett helt nya motorer i MY16 som ej tidigare funnits i V70. Vilken motor som är det bästa valet för denna V70 Classic över tid borde troligen vara nya D3 eller T4, sett till drivlinans ålder. Nya D3 och T4 kommer säkert hänga med ett bra tag tills det blir dags för nästa generationsskifte av motorer. En heldag hos återförsäljare är nog ett måste för att hitta sin egna personliga favorit för denna V70 Classic.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]