- sön 12 apr 2015, 09:40
Hej alla kunniga Volvo ägare. Nu har jag kommit till läget att byta ut stötdämpare och fjädrar på min V70N med nivomat dämpare bak. Min fråga är nu kan jag köpa vilket kit son helst med dämpare och fjädrar som passar en V70N upp till årsmodell 2004 eller måste jag köpa speciella dämpare och fjädrar bak? Bilen är sänkt idag med 25mm runt om och har byglar bak för dänparna. Ställde frågan till Chassit.se om jag kunde använda deras 30mm säknings kit med mjukare alternativet till min bil men då så dom såhär. För att sänka din bil bak så behövs det lite speciella saker.
Andra lagringar, nya dämpare + rätt fjädrar.
Någon som bytt till ett komplett sänkningskit på en V70N med nivomat dämpare bak. Köpte ni speciella saker eller blev det ett vanligt Kit? Hur mycket sänkning köpte ni? Om jag skulle sänka nu säger chassit.se att jag behöver 55/35 för att bilen inte ska se baktung ut.
Andra lagringar, nya dämpare + rätt fjädrar.
Någon som bytt till ett komplett sänkningskit på en V70N med nivomat dämpare bak. Köpte ni speciella saker eller blev det ett vanligt Kit? Hur mycket sänkning köpte ni? Om jag skulle sänka nu säger chassit.se att jag behöver 55/35 för att bilen inte ska se baktung ut.
- By kvillebäck