Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rennan
Hej har en V70 2.4d-08 som kylarvattnet börjar spöka,har fått fylla på ca 1 liter i veckan,ser inget under bilen inte heller något om jag lyfter på huven,borde jag bli orolig för att det är topplockspackningen,kan man se det på något vis.tacksam för hjälp Med vänlig hälsning, Fredrik
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Om locket på exp.kärlet inte är riktigt tätt kan det pysa ut där utan att man direkt märker något. Drabbar de flesta bilar förr eller senare.
Användarvisningsbild
av rennan
Hittade plötsligt en fläck under bilen men mäste ta bort det stora plastskyddet under bilen för att se var det kommer ifrån
Användarvisningsbild
av MrOverlord
rennan skrev:Hittade plötsligt en fläck under bilen men mäste ta bort det stora plastskyddet under bilen för att se var det kommer ifrån
Om du har otur så måste du byta kylaren. Jag hade samma symtom som dig och åkte till en verkstad och då visa det sig att om du tittar på kylaren framifrån så längst ner i högra hörnet så sitter en slang som är fäst i ett litet plast rör på kylaren och det röret var av. Va bara att byta hela kylaren. Va en ganska dyr historia har jag för mig.
Användarvisningsbild
av rennan
Det här kommer ovanför den nedre kylarslangen eller runt infästningen men det är så jävla trångt så det svårt att se

Glad i hågen skulle jag idag första g&a[…]

740 lambda

Du kan ganska enkelt kolla om lambdasonden fungera[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&[…]

Jag har ingen aning om sådana sensorproblem […]