Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av frankiepro
Hejsan, köpte nyligen en Volvo 965 årsmodell -96. Tänkte att jag skulle byta lite inredning i den (dörrsidor fram och bak, baksäte, stolar fram osv.)
Men man kan ju inte få tag i 960 inredning till ett vettigt pris.. Så jag undrar ifall inredning från en annan modell passar i 965? Har hört något om att det passar från 850, men vill vara helt säker innan jag köper något.

Har även en till fråga, det sitter ju airbag i ratten, visst får man inte byta till sportratt då? Och sen undrar jag om det sitter airbag i stolarna? Är det lika där isåfall att man inte får byta till sportstolar utan airbag?
Användarvisningsbild
av lennarte
Vissa bilar (det började i mitten/slutet på -90-talet) är EU-godkända, då får man i princip inte byta en skruv utan att den nya är EU-godkänd för den bilen. Har du SRS i bilen måste det fungera. Sedan är det kanske en annan sak om du tar från en annan 900 från samma eller nyare modell så borde det fungera. Men är där krockkuddar från början, måste där vara krockkuddar till slutet. Kolla med Bilprovningen innan du gör något

Mvh
Lennart
Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]