Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Hejsan,

Har en v70 -11 där Bluetooth:en har hängt sig.
Telefonen connectar men sen helt plötsligt så förlorar den kontakten efter ett tag.
Sen så försöker jag connecta igen men den bara tappar det direkt eller så hittar den inte bilens bluetooth längre.
Kan inte heller plocka bort mobilen från bluetooth:en i bilen.

Har ett vanligt headset med bluetooth som jag har anslutet till telefonen annars så det är inget fel på telefonen.

NÅGON SOM VET HUR MAN KAN NOLLA PROGRAMVARAN FÖR BLUETOOTH I BILEN?
ELLER JAG MÅSTE FRÅGA SKÅNEBIL(VOLVO-ÅTERFÖRSÄLJARE DÄR BILEN SERVAS) I ÄNGELHOLM FÖR ATT FÅ DET FIXAT?
HAR VIDA/DICE SÅ KAN MAN GÖRA DET DÄR SÅ KAN JAG LÖSA DET KANSKE.
Senast redigerad av 1 reo91, redigerad totalt 0 gånger.
av Termik
Om det är en IPhone och du har IOS 8 så strular det rejält med bluetooth. Uppgradera telefonen (IOS 8.2) som är den senaste versionen, så är allt i sin ordning igen.
Användarvisningsbild
av reo91
Termik skrev:Om det är en IPhone och du har IOS 8 så strular det rejält med bluetooth. Uppgradera telefonen (IOS 8.2) som är den senaste versionen, så är allt i sin ordning igen.
Det är en Android-telefon men det ska inte ha med den att göra.
Hade problem med förra versionen utav Android också. Sen fick jag en ny version här nyss men fortfarande samma fel.
Användarvisningsbild
av LeifA
Min gjorde så också en gång.
Jag tog bort mobilen i bilen och gjorde en ny sökning "installation" och sen funkade det.
Användarvisningsbild
av reo91
LeifA skrev:Min gjorde så också en gång.
Jag tog bort mobilen i bilen och gjorde en ny sökning "installation" och sen funkade det.
Jo men saken är den att jag kan inte ens plocka bort mobilen från den. Bilen är raderad i mobilen men när jag försöker ta bort mobilen från bilens bluetooth så hänger den sig och jag kan inte göra ett skit.
Användarvisningsbild
av reo91
Detta måste nog vara ett problem med kompabiliteten precis som med iOS :(
Ibland vill den connecta och ibland inte, då kan den hålla sig ansluten i typ 20 min men sen disconnectar den :(
Användarvisningsbild
av SagaPer
Hva slags telefon har du og hvilken Android-versjon ligger i telefonen? Er det original programvare i telefonen? Er telefonen oppdatert med siste versjon av programvaren?

Har bilen din oppdatert programvare etter siste service hos Volvo? Service 2.0 inkluderer alltid sjekk og oppdatering av programvaren i bilen.

I det norske forumet http://www.vccn.no har jeg ikke sett diskusjoner som beskriver problem som likner ditt problem.
Användarvisningsbild
av reo91
SagaPer skrev:Hva slags telefon har du og hvilken Android-versjon ligger i telefonen? Er det original programvare i telefonen? Er telefonen oppdatert med siste versjon av programvaren?

Har bilen din oppdatert programvare etter siste service hos Volvo? Service 2.0 inkluderer alltid sjekk og oppdatering av programvaren i bilen.

I det norske forumet http://www.vccn.no har jeg ikke sett diskusjoner som beskriver problem som likner ditt problem.
Det är en OnePlus One med Android Lollipop. Det är original-version och precis uppdaterad.
Bilen blev uppdaterad hos återförsäljaren på senaste servicen och ska snart in igen för service, ska se till så att de uppdaterar bilen.
Förhoppningsvis löser det problemet.
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]