Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Köpte nya däck och dom balanserade dom ,nu när jag skulle sätta på dom så skrappar balansvikten l i oket,kan dom sätta balansvikten på något annat sätt så att det inte tar i oket?
dålig däckverkstad heter det
Många av dagens nya alu fälgar saknar rätt "kant" för att sätta en vikt på utsidan för den yttre balanseringen

Har bytt en del däck där man får använda sig av klistervikt för yttre balansering på
insidan och en vanlig vikt för den inre balanseringen på kanten

Har dock aldrig varit med om att en klistervikt har tagit i oket, de jag har till min balansering är inte tjockare
än 4-5mm och mer än så finns det mellan oket och fälgen
valln skrev:När jag balanserade om mina däck och satte dit gamla hederliga klämvikter igen menade däckguppen att över 90 procent valde klistervikter numera.
De flesta jag har fixat däck åt väljer klister

Tycker själv det blir snyggare på ett par nya fälgar framförallt, men det blir snyggt på äldre med
när klumparna försvinner bakom ekrarna och inte syns

Desuttom blir skadorna mindre när man klistrar istället för att slå dit hederliga klämvikter
Persoligen föredrar jag faktiskt klämvikter framför klister-varianten. Jag har aldrig någonsin tappat en klämvikt, klistervikter har jag dock råkat ut för att dom lossnat, och det är ju faktiskt inte så kul.

Men allt har ju sin baksida, bl.a. det thunderace sa ang. skador. Men, kan däckgubben sin sak så blir det inga skador.
Och det går ju heller inte förneka att det är bra mycket snyggare med "osynliga" vikter än klämvikter.
Skulle jag köpa sprillans nya fälgar för massa pengar så skulle jag nog välja klistervikter igen just för att det är snyggare. Men nu har ju jag volvo orginal 16" fälgar från -97, så för den delen spelar det ju ingen roll för min del :P

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motoro[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Har du flyttat över spridarna från gaml[…]

Kan även vara värt att lossa innersk&aum[…]