Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Richie85
Heisann!

Før jul handlet jeg en brukt 2012 V70 R-Design. Bilen har gått 13000mil og er fulgt opp hele veien.
vinduslistene som skulle være svart blank er matte og misfargede.

Mitt spørsmål til dere er, Er det noen som har vært borti dette tidligere? Lokal volvo forhandler nekter å ta dette på reklamasjon på nybilgaranti, fordi bilen har gått 3000mil over, men den er innenfor på alder.

De skulle ha over 10000kr for nye lister for bakdører og rundt bagasjerom. Dog. bør alle listene byttes.
Jeg har i tillegg bedt om Goodwill fra Volvo, men lite gehør hos forhandleren.

Har snakket med lokale lakkerere som sier de kan lakkere dem, men da må listene demonteres først. Jeg har ikke lyst til å ta dem av, da jeg har svært dårlig erfaring med at slike lister bøyer seg og ikke blir pene å få på plass etterpå.

Noen som har noen tips her?

Har lagt ved et bilde av den ene lista. Skal ta fler bilder, men her dokumenterte jeg at forhandleren hadde pelt på listene da jeg hadde bilen inne for service!
Bilagor
bilde.jpg
Lister
bilde.jpg (668.44 KiB) Visad 507 gånger
av Axie
Lånar tråden lite då bilden är klockren för min fundering.
På min bil har listen släppt som den ser ut att ha gjord på TS bild. Är det bara att stoppa i lite lim och sedan trycka till eller måsta man sätta dit en ny list?

Mvh
Axie
Användarvisningsbild
av Sceptic
Axie skrev:Lånar tråden lite då bilden är klockren för min fundering.
På min bil har listen släppt som den ser ut att ha gjord på TS bild. Är det bara att stoppa i lite lim och sedan trycka till eller måsta man sätta dit en ny list?

Mvh
Axie
Jag var förbi glasverkstaden vid Bilia och de petade i lite lim när min list hade släppt vilket tydligen är väldigt vanligt. Alla lister är limmade enligt dem.
av Axie
Sceptic skrev:
Axie skrev:Lånar tråden lite då bilden är klockren för min fundering.

Mvh
Axie
Jag var förbi glasverkstaden vid Bilia och de petade i lite lim när min list hade släppt vilket tydligen är väldigt vanligt. Alla lister är limmade enligt dem.
Låter bra det, en fix som även jag kan ordna :)

Tack för hjälpen.
Användarvisningsbild
av daSea
Släppte likadant på min förra sommaren, vänstersidan. Jag tryckte in lite superlim och pressade sedan ihop listerna. Håller än.
Hei og takk for tilbakemeldinger.. Greit å vite at dette er lister som normalt er blank svarte.. Skulle ikke tro det hjalp med varme osv på disse da..? Noen som har prøvd?

Evt. er det noen andre som har opplevd dette med like lister på V70?

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]