Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Baselord
Jag behöver köpa nya sommardäck till bilen vilket är något jag avskyr då jag tycker det är en mindre djungel.

Dimensionen är 245/40R18

Är inte jättepetig och behöver inte ha det allra dyraste (bästa?) däcket då det skulle kosta mig ca 10000:- (Nokian)

Några tips på bra däck till en lite mindre summa vore uppskattat!
av ThunderAce
några av däckmärken som jag tidigare varit i kontakt med, sen finns det en uppsjö av konstiga märken
men de har jag aldrig handlat. det är alltid svårt att handla nåt när det gäller andra åsikter, du kommer inte
bli klok vad mycket olika vi alla tycker, det bästa du kan göra är att söka efter däck fast filtrera ganska mycket.
välja max pris tex och kända märken så ser du vad du får, sen utifrån det handla det som verkar vettigt.
när det gäller klacificeringen av däcken, bränsleförbrukning, grepp i vått samt ljud vet jag att det har
diskuterats tidigare och frågorna har handlat om hur pass man kan lita på dessa markeringar
Bilagor
Däckmärken.JPG
Däckmärken.JPG (84.51 KiB) Visad 378 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
I marsnummret av Vi Bilägare testas en massa av de billigare däcken. Många får väldigt dåliga betyg men ett åsr klarar sig och ger skapligt bra resultat.. Nästan i klass med premiumdäcket (Continental i det fallet) som de jämförs mot.
Användarvisningsbild
av joel80
Däckonline har 5% rabatt fram till den 29:e mars också med rabattkoden rtmMJeNX8A.
Det står på deras sida också, så den kanske du redan sett. :)
Användarvisningsbild
av Sceptic
Bilia har 20% (25% vid köp av 4) på Conti just nu och om du bor i Upplandstrakten så har även Upplands Motor 20%. Det finns säkert bra och någorlunda billiga däck, tyvärr vet jag inte vilka de är, men själv tog jag det säkra före det osäkra och köpte ContiSport.
Användarvisningsbild
av joel80
Bilia och volvohandlarna brukar ju ha minst 40-50% högre priser på däck än t.ex dackonline.se eller bythjul.com.
Så även med 20% rabatt kan det vara dyrare.. Jämför priser..

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&ari[…]

löphjul multirem

Tror att man kommer bättre åt brytrulla[…]

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]