Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
Halloj!

Varmare väder på gång och förhoppningsvis dags för sommartassar snart! Jag är aningen sugen på att byta ut däck+fälg som följde med bilen, men jag känner att jag nog måste försöka sälja först isåfall. Jag har ingen koll på begagnatmarknaden gällande sånt här, vad som är rimligt pris. Det är mer datorprylar som är min grej.

Iallafall, det handlar om 16" Naos fälgar (om jag inte är helt ute och cyklar) och dom verkar ligga på 2000kr i nypris, vilket jag får anta är styckpris eftersom det är märkesfälgar vi pratar om. :roll: Om jag har fel redan här så säg gärna ifrån, hela affären faller väl lite då.

På dem sitter det "Continental ContiPremiumContact5 205/60 R16 92H" tillverkade vecka 07 år 2014, mönsterdjup 7mm på samtliga. Däcken är alltså körda en sommar om jag inte tänker helt fel. Fälgarna antar jag följde med bilen vid nyköp (MY09) men är inte säker då jag köpte begagnad.

Bilder finns här:

http://imgur.com/a/lIgA6

Länk till däcken finns här:

http://www.bythjul.com/dack/continental ... item=52976

Skulle uppskatta om någon med koll tog sig tiden, hoppas även det blev ett lämpligt ställe att posta. Eller skulle den varit under ekonomiforumet tro? :)
Användarvisningsbild
av börne
Säger 4000kr plus minus en 500:ing beroende på om köparen vill pruta eller inte, det som talar för en hyfsad lätt försäljning är att det sitter bra däck med mycket mönsterdjup kvar. Jag hade lagt ut dom för 4500kr så finns det lite prutmån för köparen, en tusing hjulet är ju lagom :wink:

Jag betalade i jämförelse för 1,5 år sedan 4500kr för 4st vinterhjul & fälgarna var 1 år gamla i nyskick 7mm mönster kvar. Det var Volvo originalfälgar med Conti vinterdäck. 205/60/16"

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]