andreasw skrev:Okej!
Vi skulle kolla på en bil idag men den fanns inte hos handlaren just då.
Det jag fick veta var:
29xxx mil, skitig inredning och allmänt sliten. Bara vinterdäck, kamremsbyte om 2000 mil, koppling aldrig bytt. Han sa att hela bilen va rätt sliten, den här ska dom ha 28800kr för.
Jag känner direkt att det är alldeles för mycket för den här bilen... Speciellt när dom säkert tagit den i inbyte på kanske 10000kr om ens det. Hur mycket ska man få betala för en sliten V70?
Åk och titta på den iaf. om du är intresserad. Vi har ju alla olika olika uppfattningar om vad som är slitet och lortigt mm. Kanske handlaren har väldigt kritiska ögon
Men rent spontant så känns priset något högt. Borde ligga ner mot 20 000:- med tanke på det du fått reda på. Min V70 2.4T -01 som även den hade gått 29xxx mil, köpte jag visserligen obesiktad, med endast 1 uppsättning däck/fälg där däcken bara går denna vintern ut. ABS-lampan lyste och felkoden indikerade v. givare fram. Handbromsen var allt annat en bra. Den avtagbara dragkroken satt fast, och avgassystemets 2 bakre fästen var ersatta med ståltråd och en 4mm tjock järnstång ?? :D Nu gör jag i stort sätt allt själv, och en kompis har felkodsläsare, så någon timmes arbete och 1900:- senare så var dom felen fixade. Ytterligare 1400:- och alla filter, tändstift och oljan var bytt. Begagnade Volvo LM-fälgar hittades på Blocket för 1500:- som skos med nya sommardäck för 2800:- + montering. Till detta tillkommer en ny styrled och en framvagnsinställning till ungefär 1200:- Och eftersom jag gav 13 000:- för bilen, så har jag en nyservad bil med nya sommardäck och som är i behov av nya vinterdäck till under 22 000:- Och med tanke på att jag fick 3500:- för den gamla V70´n som även den var i behov av åtminstone 2 nya sommardäck, så tyckte jag att jag fick en billig bil som förhoppningsvis går hyfsat problemfritt i några år