Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hälge
Som sagt jag har lagt märke till att all belysning på bilen småflämtar lite och det är inte varvtalsberoende tycker jag. har haft bilen i drygt ett år och jag har inte tänkt på om det kommit eller var när jag köppte den. Så vad kan detta bero på tro. V70 GLT 00á (gammla karossen)
av __Marcus
Skulle också vilja ha svar på detta då jag nyligen märkt att min bil också beter sig på samma vis..dock har jag ju en jävla massa billjud och slutsteg så det räcker kanske att kolla/ladda batteriet då det blivit slutspelat en gång :P
av norings
hälge skrev:Som sagt jag har lagt märke till att all belysning på bilen småflämtar lite och det är inte varvtalsberoende tycker jag. har haft bilen i drygt ett år och jag har inte tänkt på om det kommit eller var när jag köppte den. Så vad kan detta bero på tro. V70 GLT 00á (gammla karossen)
Det brukar vara laddningsrelät som sjunger på sista versen om ljuset blir starkare o svagare då o då.
Användarvisningsbild
av hälge
Jo kanske det, men vill ha lite mer kött på benet innan jag gör något. Kan också säga att på min bil så "flämtar" all belysning konstant ca 2 gånger i sec.
av Frigge
Kan vara att batteriet behöver laddas men tror inte det är ett "fel" bara variationer i laddning, kolla för säkerhetsskull upp batteriets jordpunkter. Skulle det var lite dålig kontakt i någon av dom kan detta uppstå.
av aTommyC
Lurer på om det her er et symptom som finnes på flere biler. Min opptrer på samme måte, har gjort det så lenge jeg kan huske. Hadde samme problem på 855GLT '96.

Problemet er synlig uansett batteristatus, og er turtallsavhengig.

Dersom noen har noen flere gode forslag, så syng ut! :)
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Jag skulle rekomendera att du köper en kondensator till ljudanläggningen om du inte redan har en förståss? för utan den så brukar lysena vilja börja blinka eftersom det går åt så mkt ström till ljudanläggningen, och det är ju en fördel att ha en kondensator för du skonar slutsteget så det får en längre livslängd:)

Lycka till:)

/Nicklas.

Gjorde kontakterna lite större och då[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]