Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Besiktigade bilen idag my-13 för första gången, den är ju bara drygt 2,5 år gammal och har bara rullat 5000 mil. Ändå läcker stötdämparna olja bak,

Så fort garantin gått ut verkar saker gå sönder, har man sänk kvaliteten till samma nivå som Haldex gen 5 på flera saker,

12.000 kr och ingen goodwill. Vad fasiken ska det kosta 2,40 kr/mil att åka med nivåreglering.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
erniefågelholk skrev:reklamera enl konsumentköplagen
gäller 3 år privatkonsument
Normalt slitage/livslängd på dämparna om man kör med last var svaret jag fick.
Låter lovande :cry: rent sagt för jävligt om du frågar mig. Sånt här kan få mig att byta bilmärke om jag råkar ut för detta.
Jag har problem med att mina "slår" lite väl hårt när man kör genom gupp. Låter lite som om de slår igenom till fälgen när man har lite luft om ni förstår. Samma gupp fram låter inget konstigt. Kan de vara samma problem tro?

SBP sa inget när jag besiktade. 6900 mil
CMD skrev:Jag har problem med att mina "slår" lite väl hårt när man kör genom gupp. Låter lite som om de slår igenom till fälgen när man har lite luft om ni förstår. Samma gupp fram låter inget konstigt. Kan de vara samma problem tro?

SBP sa inget när jag besiktade. 6900 mil
Upplever exakt samma sak på min xc70 som inte ens rullat 2000 mil. Har inte kollat upp det närmare än.

Björn
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]