Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan,

Min Volvo 850 GLT -92 var i någon annans händer i ungefär lite mer än en natt. Men eftersom jag hade glömt min mobil i bilen så kunde jag enkelt spåra den via iCloud :lol:

Men nu har han/dom gått loss på hela inredningen av nån konstig anledning. Tänkte kolla med er ifall dessa plastkåpor går att köpa? Har googlat lite utan lycka.. Eller man kanske kan skruva ihop dom igen i sina vanliga fästen, för det ser ju inte särskilt trasigt/spräckt ut...?

O när vi ändå e här o gör en tråd, så funkar fläkten bara på noll eller max. Vad för fel skulle det kunna vara, samt hur kollar/felsöker jag?
Ljusreglaget på instrumentbrädan är lite halvskum också. Lyser i ren allmänhet rätt så kasst, men såfort jag går över 90% så minskas ljusstyrkan... Any clues?
Hastighetsmätaren stannar på 100km/h. Vad skulle de kunna bero på?

Tack på förhand!
Bilagor
IMG_1449.JPG
IMG_1449.JPG (286.09 KiB) Visad 286 gånger
IMG_1448.JPG
IMG_1448.JPG (300.98 KiB) Visad 288 gånger
Hej!
Har du returbilen i närheten? Billigt, billigt!
Fläktmotståndet/resistorn är säkerligen trasig, kolla felkoder.
Med ljusreglage, menar du till instrumentbelysningens ljusstyrka? Det kan vara reostaten som är trasig.
Hastighetsmätaren på din bil tror jag hämtar hastighet från växellådan, så givare, mätare eller länken däremellan. Kolla felkoder, det kanske finns något lagrat på detta också.

Titta i den klistrade tråden om felkoder i denna forumsdel innan eventuella frågor om dom, lycka till!
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS