Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, min bil har ett litet problem med backluckan och det är då att när man öppnar den så vill den inte hålla sig uppe utan stänger sig själv sakta men säkert.. Typ som att den skulle vara för tung. Är pot-systemet helt fucked up eller är det något batteri som behövs bytas? rätt så okunnig så tacksam för svar :(
Finns flera trådar i ämnet här.
Bort med belysningen till skuffen sen ner med plast täckskivan så kommer du åt dämparna, finns olika modeller.
Är du som du skriver okunnig så lämna in till volvo och låt proffsen sköta jobbet.
oldtimersmc skrev:Finns flera trådar i ämnet här.
Bort med belysningen till skuffen sen ner med plast täckskivan så kommer du åt dämparna, finns olika modeller.
Är du som du skriver okunnig så lämna in till volvo och låt proffsen sköta jobbet.
Okej, hur lätt är det att få bort det? Fungerar med en vanlig skruvmejsel? Sen om jag nu får bort det hur ser jag vilken modell det är?
Ringde mekonomen och de var förbluffade att min bil ens hade den funktionen (ellucka) samt visste de inget om det och vill att jag lämnar in bilen på felsökning för 500-1.500kr......

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]