- sön 01 mar 2015, 03:16
Hejsan alla glada volvo kunniga!
Är ganska kunnig själv men när vi kommer till automatlåda så kan jag nada !
Har hört att just 945 automatlådorna inte krånglar alls.
Men min gör tyvärr det.
På motorväg funkar den kanon, men när jag sitter tex i köer så beter den sig väldigt konstigt, den hackar sig fram, dvs den försöker växla upp av någon konstig anledning. (Det finns ju P,R,N,D,3,2,1) och när jag lägger i 1:an så krånglar den ALDRIG! Men idag så hände det något som aldrig har hänt förr och det är när jag la i backen så backade jag bak kanske 2-3 meter och så låste lådan sig, som man lägger i Parkeringen(P).
Så vad kan detta fel bero på och vad kan man göra åt det?
Byta automatoljan ink filter?
Ta ner lådan och lämna in på verkstad (isf ungefärlig kostnad)?
Givare?
Har försökt skrivit så gott jag har kunnat och var vänlig att skriva i klarspråk så man förstår.
Tack på förhand! :D
Är ganska kunnig själv men när vi kommer till automatlåda så kan jag nada !
Har hört att just 945 automatlådorna inte krånglar alls.
Men min gör tyvärr det.
På motorväg funkar den kanon, men när jag sitter tex i köer så beter den sig väldigt konstigt, den hackar sig fram, dvs den försöker växla upp av någon konstig anledning. (Det finns ju P,R,N,D,3,2,1) och när jag lägger i 1:an så krånglar den ALDRIG! Men idag så hände det något som aldrig har hänt förr och det är när jag la i backen så backade jag bak kanske 2-3 meter och så låste lådan sig, som man lägger i Parkeringen(P).
Så vad kan detta fel bero på och vad kan man göra åt det?
Byta automatoljan ink filter?
Ta ner lådan och lämna in på verkstad (isf ungefärlig kostnad)?
Givare?
Har försökt skrivit så gott jag har kunnat och var vänlig att skriva i klarspråk så man förstår.
Tack på förhand! :D
- By KnotVillage