Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Exakt vad det är för "fel" på din bil kan ju ingen här svara på.
Men kanske lider gaspedalen av tung högerfot :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
börja med att laga dom fel på bilen du känner till (anliggande bromsar & trasiga avgasgrenrör m.m.)
av bromsoket
byt olja och stift, rengör luftfiltret , släpp handbromsen :D
Användarvisningsbild
av Loner
Jadu, vad drar den i normala fall då?
1,44 kan den ju lätt dra om du har tung gasfot.
sen är det som övriga säger här bromsar, avgassystem, slangar, stift, luftfilter mm
och jag vill lägga till däcktrycket...

/L
av HD
kollat felkoder?
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Jo jag har ju en ganska tung gasfot, låg och körde i 120-140 då jag sedan kollade vad den drog, och då drog den runt 1,44 liter.

Är det normalt i den hastigheten lr är nått på tok?

Kan tillägga att bilen är en 850 gle -93a

/Nicklas
av and_ers
nä så mycket ska den inte dra om du bara kör i 120-140 har ingen aning om vad det kan va för fel mer än vad som redan är sagt! är du säker på att ingen slang eller nått är isönder så att den läcker bensin?
/ Anders
av Steff 99
En bil som är 13-14 år är väl inget att fundera över ...skrota den...så kommer förbrukningen ner till noll :roll:
av TheMeatLoaf
vrålvolvon skrev:Hej!

Jo jag har ju en ganska tung gasfot, låg och körde i 120-140 då jag sedan kollade vad den drog, och då drog den runt 1,44 liter.

Är det normalt i den hastigheten lr är nått på tok?

Hur länge körde 120-140? Gjorde du kraftiga gaspådrag? Varvade du ur växlarna ordentligt elelr fiskörde du? Kör själv en Volvo 850 GLT -92. Och min högerfot kan bli halvtung i vissa lägen och då drar den väldigt mycket. Så behöver inte vara nogåt fel på just din bil. Beror på hur du körde för stunden.

/Nicklas

Det är inga problem alls.

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]