Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har rivit ner bromsarna fram på min volvo 940 för att byta beläggen, har köpt biltemas grejer (belägg och montagesats) till den gamla häcken.

Det är just montagesatsen (biltema nr. 592213) som vållar lite huvudbry för mig, den innhåller bla. ett par plåtbleck och jag förstår inte hur dessa skall monteras. Dom skall ju hålla beläggen på något sätt men jag får inte rätt på det.

Jag trodde att detta skulle ge sig när jag rivit och sett hur dom gamla satt, men det verkar inte ha suttit några innan!?

Är det någon som kan förklara på ett pedagogiskt sätt hur jag monterar dessa bleck?
Eller det kanske inte finns någon kvar i livet som är van vid att skruva i dessa gamla bilar :)
Har det inte suttit några innan, kanske det inte ska vara några på din modell. Är klossarna rätt? På en de modeller sitter det ett metallbleck i okhållaren som sedan klossarna ligger i. Kan det vara något sådant? i så fall måste klossarna varit ganska lösa om det ska vara plats till bleck också. Någon annan kanske vet mer. Jag är inte så van vid såpas nya Volvobilar som 940.. :lol:

Mvh
Lennart

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]