Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Har beställt en XC70 D5 AWD Sport Edition med en massa extra, inkl VOC och Sensus Connect (stora stereon + navigation) men hittar inte svar på följande;
- Ingår simkort med fri surf och hur länge i så fall? När jag loggade in på Min Volvo fanns ett erbjudande från Telenor om ett startpaket gratis med 5 GB. Behövs det direkt eller vad gäller?
- Sensus Navigation; Är den ständigt "uppkopplad" eller fungerar den offline? Tänkte om man inte har täckning på något ställe, inte dör väl navigatorn då?

Dumma frågor kanske men frågar man inte får man ju inget svar....

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av JanneP77
Ett förtydligande;
Jag menar med "uppkopplad" förstås 3G-nätet. Man får ju hoppas att navigatorn ständigt är uppkopplad mot satelliter...
Behöver Sensus Navigation 3G-uppkoppling för att överhuvudtaget fungera?
Användarvisningsbild
av Rillee
Kartorna behöver ingen uppkoppling, utan de ligger på hårddisken i bilen. Surf får du köpa till ett sim kort eller köra via din mobiltelefon.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Rillee skrev:Kartorna behöver ingen uppkoppling, utan de ligger på hårddisken i bilen. Surf får du köpa till ett sim kort eller köra via din mobiltelefon.

Tack för snabbt svar! Ett par följdfrågor;
Hur uppdateras kartorna? Sker det vid varje service upp till 3 år eller kan man ladda hem dessa själv via internetuppkopplingen?
Finns det motsvarande TMC som meddelar om trafikförädringar? Är Sensus Navigation generellt en bra navigator? Har bara erfarenhet av eftermarknadssystem (TomTom´s bättre modeller)...

Dela gärna med er av era erfarenheter!
Användarvisningsbild
av Rillee
Tror att det kommer nya kartor två gånger om året. Du kan ladda ner dem på ett usb minne från datorn och sedan ladda över dem till bilen.
TMC finns.

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]