Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag var och tankade 855'an idag och när jag tankat klart drog jag åt tanklocket tills det började gå trögt. Tog sen ut tankkvittot från automaten... Sedan skulle jag "efterdra" tanklocket för att känna så det satt fast ordentligt och då klickade det till i tanklocket liksom och själva "handtaget" på locket hamnade i ett annat läge. Drog jag åt för hårt eller vad hände? ?:-/
Tack för svaren.
KeiNo skrev:Jag brukar alltid dratills man hör som ett slags "klick"-ljud. :) Sålänge du får upp tanklocket igen så är det väl ändå rätt lugnt :)
Skönt att höra. :D Ja, undrade bara om jag skulle ha förstört något. :)
Perra83 skrev:Ja drar oxå tills det klickar och Volvo loggan sitter rakt :lol:
Skönt! Kul tvångssyndrom. :lol: Ska ju se bra ut när man ska tanka också. :wink:
Har du dragit tanklocket så hårt så att det började klicka så har du aktiverat den inbyggda självförstörelsemekanismen och din bil kommer omgående att börja brytas ner till metallspånor och du kan redan nu skicka in regpappret om skrotad bil. :D
hamre skrev:Har för mig att jag läst i instruktionsboken att man ska dra förbi några klick för annars kan det bli något fel.

På Saab (om man vågar nämna de namnet här :-O) ) 9-3 nyare modellen står det på bakom tankluckan att locket ska dras till minst 3-klick.
Lite roligt egentligen då själva locket inte dras åt hårdare för att de klickar fler gånger på ett sådant lock, då den ändå följer sin gänga :)

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]