Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wresse
Min granne har en en Volvo V70 - 1997 som helt plötsligt Tracs lampan lyser på hela tiden och stänga av den via knappen i panelen fungerar tyvärr inte heller han var på Bilprovningen och fick en tvåa på detta vad kan detta bero på något bra tips ?? och sedan bra att veta att Tändningslåset är precis utslitet nyckeln snurrar bara runt vissa ggnr andra ggnr fungerar det inget besiktningen påpekade men ändå det är djäkligt jobbigt om man har bråttom och ska i väg han brukar sitta i 10 minuter i bland innan han får liv i bilen ,, Kan detta ha något samband ?? Och är det krångligt att Byta Tändningslåset ?? Hoppas på svar från någon av er här inne .. M.v.h Wresse
wresse skrev:Min granne har en en Volvo V70 - 1997 som helt plötsligt Tracs lampan lyser på hela tiden och stänga av den via knappen i panelen fungerar tyvärr inte heller han var på Bilprovningen och fick en tvåa på detta vad kan detta bero på något bra tips ?? och sedan bra att veta att Tändningslåset är precis utslitet nyckeln snurrar bara runt vissa ggnr andra ggnr fungerar det inget besiktningen påpekade men ändå det är djäkligt jobbigt om man har bråttom och ska i väg han brukar sitta i 10 minuter i bland innan han får liv i bilen ,, Kan detta ha något samband ?? Och är det krångligt att Byta Tändningslåset ?? Hoppas på svar från någon av er här inne .. M.v.h Wresse
Vi har i dag hållit på med bilen demonterat kontakten på baksidan av tändningslåset då verkar det som att inte nyckeln bara snurrar runt längre när den inte är inkopplad kan det vara själva kontakt stycket / dosan som är slut och uppglappad som gör det fenomenet ?? Lade även märke till en annan sak att det är väldigt Mysko diffusa lägen i tändningslåset ,, läge 1 sedan kommer ngt halvläge då tänds Srs lampan och slocknar direkt sedan i läge 2 tänds resten men det finns inga flera lägen sedan är det bara stumt ,, Testade även med en liten mejsel i själva kontaktstycket och vred och då fanns även startläget så nu är jag otroligt brydd vad det är som är fel är det låset eller själva kontakt stycket på låset ,, Hoppas på svar om ngn av er haft samma problem .. M.v.h wresse

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]