Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag får inte mina elinfällbara backspeglar att funka. Köpte dom på blocket, knappen köpte jag på skroten.
När jag trycker på knappen så slutar justeringen av glaset att fungera, men dom fälls inte in.
Skobes trodde att det saknades en kabel från kontaktstycket till cem tror jag?

Speglarna har minne, är det inte bara den kabel som saknas?

Vad kan vara fel, andra verkar ju bara plugga in, ladda mjukvara och köra. Markbelysningen har kommit igång iallafall.

Säkringar?
Knappen? Vad tror ni?

Tack på förhand.
Jag hade samma problem. Först måste du ladda mjukvara hos Volvo om du inte redan gjort det, sen saknades det en kabel från dörrmodulen upp till kontakten för spegeln på min bil, kommer ej ihåg vilka färger men med lite hjälp av google kan du säkert hitta det :)
Dörrmodulen får spader när denna kabel saknas och man försöker köra in speglarna via knappen!
Ja det skulle ha gått bra att ladda in mjukvaran.

Då kan dom alltså ha rätt, för han sa att det saknades en kabel mellan dörr och spegel, på båda sidorna.? Fungerade dina efter det?

Det verkar ha gått felfritt för alla, därför kändes det fel, men då är det säkert den.

Tack för alla inlägg. Jag först&ari[…]

Elfel 855 -96

Inte många svar. Så kommer med svar p&[…]

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0